واحد پول قبرس شمالی چیست؟

6 خرداد 1400
0 دیدگاه
واحد پول قبرس شمالی

پیش توضیح

برای دانستن واحد پول قبرس شمالی نیاز به کمی توضیحات وجود دارد.

همانطور که در مقاله قبرس شمالی اشاره کردیم، این کشور در طول تاریخ خود فراز و نشیب بسیار داشته است. این فراز و نشیب ها در سیستم مالی و واحد پول قبرس شمالی هم تاثیر گذاشته است.

در مقاله به این نکته اشاره شده است که این کشور تحت سلطه امپراطوری های مختلفی بوده است که آخرین آنها انگلستان است. سپس در سال 1960 استقلال جزیره قبرس از انگلستان اعلام شد.

اما ما همچنان تاثیرات فرهنگی انگلستان بر جزیره قبرس را مشاهده می کنیم.

یکی از مهمترین اثرات حضور انگلیسی ها در دو سمت این جزیره و به خصوص در قبرس شمالی این است که واحد پول انگلستان یکی از رایج ترین ارزها در قبرس شمالی است.

خرید ملک در قبرس شمالی

بسیاری از مهاجران به دلیل شرایط استثنایی قبرس شمالی تصمیم به مهاجرت از طریق خرید ملک دارند.

کسانی که قصد خرید ملک دارند باید بدانند واحد پول قبرس شمالی برای خرید و فروش ملک و همچنین اتومبیل پوند انگلستان است. دلیل اساسی این است که پوند یکی از معتبرترین و با ثبات ترین ارزهاست. علاوه بر اینکه انگلستان تاثیرات خود را بر این جزیره گذاشته است؛ حضور توریست ها و سرمایه گذاران انگلیسی هم سبب شده است تا واحد پول قبرس شمالی برای این دو منظور پوند انگلستان باشد.

 

برای اطلاع از شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند.

اما اشتباه نکنیم پوند انگلستان به عنوان پول رسمی قبرس شمالی نمی باشد.

پول رسمی

قبرس شمالی به دلیل اینکه این کشور از ترکیه تاثیرات اقتصادی و سیاسی بسیاری می گیرد در نتیجه لیر ترکیه به عنوان واحد پول رسمی قبرس شمالی شناخته می شود.

اقلام مصرفی و خوراکی همگی به لیر ترکیه می باشد. همچنین حقوق پرداختی به کارمندان نیز با همین واحد پولی انجام می گیرد.

اگر لیر ترکیه واحد پول رسمی قبرس شمالی است ، آیا این بدان معناست که قبرس شمالی بخشی از ترکیه است؟

خیر. بسیاری از مردم تصور می کنند که چون لیره ترکیه واحد پول رسمی است ، قبرس شمالی بخشی از ترکیه است. این مورد نیست؛ قبرس شمالی کشوری مستقل و تحت حمایت ترکیه است. قبرس شمالی پس از تبدیل شدن به کشوری جدا از قبرس جنوبی در سال 1983 ترجیح داد از لیر ترکیه استفاده کند.

برای بسیاری اینجا سوال پیش می آید که برای سفر به قبرس شمالی چه ارزی را به همراه داشته باشند.

از آنجایی که واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است، قطعا بهتر است که مقداری لیر برای هزینه های روزمره به همراه داشته باشید.

اگر دانشجو هستید شهریه دانشگاه تان را که احتمالا به دلار یا یورو خواهد بود. دانشجویان می توانند شهریه شان را با همان واحد پولی که دانشگاه اعلام کرده پرداخت کنند و یا معادل آن را به لیر ترکیه پرداخت کنند.

در بخشهای مختلفی از قبرس شمالی اجاره ها هم به پوند می باشد. البته عموما این مناطق توریستی می باشند.

واحد پول قبرس جنوبی چیست؟

واحد پولی جنوب قبرس یورو است. بنابراین اگر تصمیم دارید با پرواز به قبرس جنوبی بروید و سپس به قبرس شمالی بروید. حتما به یورو نیاز پیدا خواهید کرد.

ایرانی ها چگونه پول به قبرس شمالی انتقال بدهند؟

در قبرس شمالی به دلیل حضور متعدد ایرانی ها این امکان هم فراهم است که بتوانید در ایران ریال پرداخت کنید و در قبرس شمالی معادل آن را به پوند، دلار، یورو و یا لیر ترکیه تحویل بگیرید.

پس برای سرمایه گذاران و مهاجران جای نگرانی وجود ندارد که بتوانند دارایی های ریالی خود را به قبرس شمالی انتقال بدهند.

شرکت سامادل برای رفاه حال مشتریان خود، مبادلات ارزی ایشان به قبرس شمالی را انجام می دهد. در صورت سرمایه گذاری از طریق شرکت ما نگران انتقال پول نباشید.

در پایان اگر برای خرید ملک به قبرس شمالی سفر می کنید بهتر است پوند با خود همراه داشته باشید. اما مقداری لیر ترکیه که واحد پول قبرس شمالی است را هم برای مخارج روزانه با خود داشته باشید.

قیمت اتومبیل هم در قبرس شمالی به پوند انگلستان می باشد اما لازم به ذکر است که می توانید با معادل همان مبلغ به لیر ترکیه یا دلار و یا یورو هم این پرداخت را انجام بدهید.

ارسال دیدگاه