زندگی در قبرس شمالی

12 اردیبهشت 1401
2 دیدگاه

قبرس شمالی جزیره‌ای زیبا در دریای مدیترانه است و هر سال مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند.مردم قبرس شمالی عموما ترک زبان و مسلمانند و فرهنگی مشابه ایرانیان دارند. قبرس شمالی جزو کشورهای ارزان برای زندگی و تحصیل محسوب می‌شود. هزینه‌های زندگی و قیمت خانه در این کشور بسیار پایین‌تر از سایر کشورهای اروپاییست و تمام این‌ها باعث شده تا ایرانیان زیادی این کشور را برای زندگی انتخاب کنند. در این مقاله باهم هزینه‌های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی را بررسی می‌کنیم.

شرایط زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی آب و هوایی گرم و معتدل دارد. دما در این کشور بین 35 تا 7 درجه در فصول مختلف سال متغیر است. جمعیت آن حدود 313هزار نفر است. این جزیره از لحاظ امنیت رتبه پنجم را در جهان داراست. همچنین این جزیره بسیار تمیز است و آلودگی آب و هوایی ندارد. پاسپورت معتبری دارد و عضو اتحادیه اروپاست. شما می‌توانید پس از حدودا 8 سال زندگی در قبرس شمالی این جزیره‌ی زیبا درخواست پاسپورت بدهید.

درآمدها در قبرس شمالی

به طور کلی هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی از درآمدها کمتر است. کمترین درآمد در قبرس شمالی 3500 لیر در ماه است. حقوق پایه در این کشور 4000 لیر برای شرکت‌های خصوصی و 5880 لیر برای سازمانهای دولتیست. درآمدها نسبت به نیاز بازار و توانایی‌های فرد معمولا بیشتر از این مقدار است و یک کارگر ساده در ماه حدود 4400 لیر حقوق می‌گیرد. شما باید برای زندگی در قبرس شمالی بر اساس میزان درآمدتان مالیات نیز بدهید. نرخ مالیات وابسته به درآمد و بین 12 تا 37 درصد است. حقوق بازنشستگی در قبرس شمالی بین 3500 تا 7000 لیر در ماه است.

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی زیاد نیست. بیشترین هزینه‌ها مربوط به قبوض برق می‌شوند. همانطور که می‌دانید کشور قبرس شمالی آب و هوای گرم و مرطوب دارد و به همین دلیل مردم در اکثر روزهای سال از کولر استفاده می‌کنند. هزینه قبوض برق حدودا 300 لیر در ماه است.

پوشاک نیز در این کشور گران است. قبرس شمالی به دلیل نداشتن برندهای پوشاک، لباس‌ها را با قیمتی تقریبا دو برابر دیگر کشورها عرضه می‌کند. بهتر است برای تهیه پوشاک به ترکیه سفر کنید.

هزینه‌های خورد و خوراک برای زندگی در قبرس شمالی به طور متوسط 1500  لیر در ماه است.

بنزین لیتری 13.7 لیر است. هزینه‌های تردد در شهر با تاکسی حداقل 30 لیر و اتوبوس حداقل 25 لیر در فاصله های بین شهری است.

هزینه‌های اجاره خانه برای زندگی در قبرس شمالی از 1700لیر در ماه شروع می‌شود. اجاره خانه در این کشور معمولا سالیانه گرفته می‌شود.

برای خرید خانه در قبرس شمالی نیز باید حداقل 37هزار پوند سرمایه گذاری کنید. البته میتوانید با پرداخت 30 درصد از مبلغ ملک آن را بخرید و مابقی را قسطی بپردازید.

 

هزینه‌های تحصیل در قبرس شمالی

هزینه‌های تحصیل نیز همانند هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتر از انگلستان، در مدارس و دانشگاه‌های بین‌المللی قبرس شمالی تحصیل کنید. هزینه تحصیل در قبرس شمالی برای مدارس بین‌المللی انگلیسی زبان سالانه بین 2500 تا 9000 یورو، براساس نوع مدرسه متغییر است.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی حداقل 3000 یورو، کارشناسی ارشد 5000یورو و برای دکترا 7000 یورو است. تحصیل در رشته‌های پزشکی گران‌تر اند و به 10000 تا 22000 یورو هم می‌رسند.

معایب و مزایای زندگی در قبرس شمالی

زندگی در قبرس شمالی مانند هر کشور دیگری معایب و مزایایی دارد. این بستگی به شما دارد که چه شرایطی را برای زندگی و تحصیل مدنظر قرار می‌دهید.

از معایب زندگی در قبرس شمالی می‌توان به درآمدهای پایین، مالیات دولت، نبود مشاغل صنعتی، چند زبانی مردم و ضعف سیستم حمل و نقل اشاره کرد. همچنین قبرس شمالی عضو اتحادیه‌ی شنگن نیست و نمی‌توانید بدون ویزا به کشورهای شنگن سفر کنید. ساعت کاری مجاز برای دانشجویان نیز تنها 20 ساعت در هفته است.

مزایای زندگی در قبرس شمالی هم علاوه بر آب و هوا و طبیعت زیبای آن، هزینه‌های پایین زندگی، امنیت بالا، دانشگاه‌های بین‌المللی، کادر درمان مجرب و امکان اخذ پاسپورت این کشور پس از 8 سال است. قیمت خانه نیز در این کشور بسیار پایین‌تر از سایر کشورهاست.

نتیجه‌گیری

با توجه به این مطالب می‌توان نتیجه گرفت که زندگی در قبرس شمالی هزینه ‌بر نیست و فرصت مناسبی برای مهاجرت به اروپاست. همچنین می‌توان با 8 سال کار و زندگی، پاسپورت این کشور را هم گرفت، اما در آخر این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه کشوری را برای زندگی انتخاب کنید.

2 دیدگاه

  1. Lili
    22 اردیبهشت 1401
    | پاسخ
    | پاسخ

    باسلام،اگه به قبرس مهاجرت کنیم میتونیم پت مون همراه خودمون بیاریم؟محدودیتی برای نگهداری حیوان خونگی وجود داره اونجا؟

    • BEHRAD
      23 اردیبهشت 1401
      | پاسخ
      | پاسخ

      سلام
      بله میتونید پت همراه داشته باشید و مشکلی نیست.در قبرس شمالی در اکثر خانه ها پت وجود داره در واقع مردم قبرس شمالی بسیار طرفدار حقوق حیوانات هستند.نگران نباشید برای نگهداری پت به هیچ مشکلی نخواهید خورد.

ارسال دیدگاه